Prestavbová sada je potrebná na to, aby sa zachovali správne pracovné otáčky a rýchlosti na výstupe prevodovky (teda na kolesách alebo na pripájanom náradí) aj po namontovaní nového typu motora.
Staršie 2-taktné motory (ako bol pôvodný motor Agzat PA-100) majú iné výkonové a otáčkové charakteristiky ako moderné 4-taktné motory (napr. Honda GXV, Rato...).
2-taktné motory: Typicky pracujú pri vyšších otáčkach, aby dosiahli maximálny výkon.
4-taktné motory: Dosahujú maximálny krútiaci moment a výkon pri nižších pracovných otáčkach a majú iný priebeh krivky výkonu.
Zjednodušene povedané, ak by ste na starú prevodovku pripojili 4-taktný motor bez úprav, tak by malotraktor jazdil pomaly alebo pri opačnej zmene motorov príliš rýchlo a nebol by schopný efektívne pracovať s náradím (orať, kypriť) pri optimálnych otáčkach.
Prevodovka Agzat využíva tzv. primárny prevodový pomer (redukciu) hneď na vstupe od motora. Tento prevod zabezpečuje, že vysoké otáčky motora sú znížené na prijateľné otáčky pre hlavnú prevodovku (kde sa volia rýchlosti 1, 2, 3 a R).
Prestavbová sada mení práve tento primárny prevod:
Predlohové koleso (ozubené koleso): Kľúčovým komponentom v sade je zvyčajne nové predlohové koleso (alebo sada ozubených kolies) s iným počtom zubov, ako malo pôvodné koleso pre 2-taktný motor.
Prispôsobenie otáčok: Nové koleso mení primárny prevodový pomer tak, aby "kompenzovalo" rozdielne pracovné otáčky 4-taktu. Tým sa zabezpečí, že hlavná prevodovka dostane vstupnú rýchlosť, na ktorú bola navrhnutá (aby výsledné rýchlosti pri zaradenom 1. stupni, 2. stupni atď. zodpovedali požadovaným pracovným rýchlostiam malotraktora).
Okrem zmeny prevodového pomeru rieši sada aj fyzickú kompatibilitu:
Horný diel skrine: Prestavbová sada často obsahuje aj nový horný diel skrine prevodovky. Je to potrebné, pretože 4-taktné motory môžu mať iný priemer odstredivej spojky (napríklad 80 mm alebo 120 mm) a iné montážne body pre pripevnenie motora. Nový diel skrine tak zabezpečí presné a bezpečné uchytenie nového motora a správne uloženie zmeneného ozubeného kolesa.
Ak by ste vymenili len motor, Agzat by síce fungoval, ale neefektívne a s nesprávnymi rýchlosťami. Prestavbová sada je teda mechanická úprava, ktorá zabezpečuje, že prevodovka Agzat bude po inštalácii nového 4-taktného motora pracovať presne tak, ako bola navrhnutá – so správnou silou a rýchlosťou pre rôzne poľnohospodárske práce.
Je dôležité aby aj iné aktívne zariadenia na ktoré sa priamo prekladá pohonná jednotka boli stavané pre správny typ motorov. Ide najmä o rotačné kultivátory či plečky, kedy by pri nedostatočných otáčkach nedochádzalo k riadnemu skypreniu pôdy (ostávali by väčšie hrudy) alebo pri bubnovej kosačke by často za určitých okolností dochádzalo k "žutiu" porastu namiesto kosenia. Preto ak ich vlastníte a meníte pohonnú jednotku z 2T na 4T alebo naopak, treba na to myslieť a informovať sa aké sú možnosti riešenia pre daný typ zariadenia.